BLOG DESIGN

Tuesday, April 12, 2016

Tanya sama hati


Hi everyone! 

Ni bukan lah confession or luahan perasaan. But it is just a sharing. Haaa. 
Agak malu hahaha tapi tujuan nad tulis ni maybe hanya untuk kongsi cerita. Maybe korang pernah rasa jugak?

Ini pasal hati. You know what is fall in love. Ya Allah first time nad suka orang and rasa jatuh hati tu apa. Selalunya kita crush on someone tanpa kita cakap dgn dia, kenal dgn dia kan. But nad jatuh hati pada dia sebab nad banyak habiskan masa dengan dia. Work together. 

Mudahnya hati seorang perempuan terusik kan. Nad bukan suka dia sebab rupa. Sepanjang nad dengan dia, nad tak rasa apa-apa. Tapi nad perhati je sifat dia yang menghormati semua orang dan cakap sopan dengan semua orang. And perangai dia yg sweet. Dia buat semua tu bukan kat nad, tapi kat semua orang. Bila dah bukan dengan dia dah, nad baru rasa 'suka' tu. Haaaaaa. Perasaan ni tak bolehh paksa kan. 

Bila tanya sama hati sendiri. Are you sure you really love him? And i say, " Ya, till now". 
Even dah lama peristiwa berlalu, rasa suka tu ada. Tapi hati ini Allah yang pegang.
Bila nad selidik pasal dia dkt laman sosial, dia dah ada 'someone'. Of course rasa sedih sangat tapi nad sentiasa doa moga Allah jaga hati nad dan hati dia. Acewahh. 

Tapi sebenarnya, apa yang nad nak tekankan dekat sini. Soal hati kita. Bagi seorang perempuan, nad rasa, cukup lah kita jaga maruah kita untuk mendapatkan yang terbaik. Sebenarnya, sekarang bukan masa yang sesuai untuk nad fikirkan soal hati. Nad masih muda dan banyak tanggungjawab terutamanya dalam pelajaran. Perjalalanan masih panjang. Sebagai seorang anak pula, tak adil pula kalau nad melayan perasaan sedangkan mak ayah sibuk cari rezeki untuk bagi kita duit nak sambung belajar. 

Bukan mudah nak melupakan, cuma apa nad buat. Fokus dengan apa yang nad buat sekarang. Berdoa pada Allah agar beri yang terbaik. Nad banyak habiskan masa dengan kawan-kawan, family, buku, study untuk lupa sekejap tentang dia, Semoga kita semua boleh jaga hati kite dehh. Kalau ada jodoh tak ke mana kan. 

Sincerely,
Nad .

No comments: